NVIDIA, CES 2024 duyuruları kapsamında bu yıl yeni G-SYNC monitörlerinde görünmeye başlayacak bir özelliği açıkladı. Buna NVIDIA G-SYNC Pulsar adı verilen teknoloji, grafikler hareket halindeyken PC oyunlarının görsel netliğini artırmak için tasarlandı.
NVIDIA basın bülteninde, G-SYNC Pulsar’ın grafik takılmalarını ortadan kaldırırken daha iyi netlik elde etmek için şirketin değişken frekanslı yanıp sönme olarak adlandırdığı şeyi kullandığı belirtiliyor. G-SYNC Pulsar, Uyarlanabilir Overdrive ve Darbe Modülasyonu olmak üzere iki teknolojiyi birleştiriyor.
Uyarlanabilir Overdrive, NVIDIA’ya göre “piksellerin bir renkten diğerine geçiş hızını dinamik olarak ayarlıyor”. Bu, ekranın parlaklığının ve süresinin darbelerini kontrol eden Darbe Modülasyonu ile birleştiriyor.
G-SYNC Pulsar, sürekli değişen oyun işleme hızına yanıt olarak arka ışık darbelerini uyarlanabilir şekilde ayarlayarak ekranın dinamik doğasına etkili bir şekilde uyum sağlayarak tutarlı ve rahat bir izleme deneyimi yaratıyor. Nihai sonuç, PC oyunlarının artık monitörün ayarlarına girmeyi ve VRR (değişken yenileme hızı) veya strobing teknolojileri arasında geçiş yapmayı gerektirmemesine olanak tanıyacak.
ASUS ROG Swift PG27 Serisi G-SYNC monitörler ise yeni G-SYNC Pulsar teknolojisini destekleyen ilk monitörler olacak. Monitörler bu yılın sonlarında piyasaya sürülecek.